Koulutusprosessi sisältää sekä teoreettista että kokemuksellista oppimista. Opiskelijaa autetaan löytämään ja tunnistamaan omaa itselle luontaista ajattelu- ja toimintatapaa – omaa käsialaa – ja vahvistamaan sitä. Koulutusprosessissa pyritään siihen, että opiskeltavat teoriat ja käsitteet muuttuvat eläväksi käytännöksi.
Koulutusohjelma perustuu integratiiviseen ajatteluun työnohjauksesta. Työnohjauksen ilmiöitä tarkastellaan useammasta teoreettisesta näkökulmasta ja myös kouluttajat edustavat erilaisia työnohjauksen koulukuntia ja perinteitä (psykodynaaminen, systeemis-konstruktivistinen, oppimisprosessia korostava/kognitiivinen näkökulma). Koulutuksessa vertaillaan erilaisten teoreettisten ja menetelmällisten suuntausten yhtäläisyyksiä ja eroja.
Koulutusohjelma on Suomen työnohjaajat ry:n (STOry) koulutussuositusten mukainen.
- Opettaja
Tiina Honkonen