Verkko-opintojakson laadunarviointikehikko lukio-opettajille
-
Oppiainekohtaisesti huomioitavia asioita (opettajalle)
Eri oppiaineissa voi olla oppiainekohtaisia vaatimuksia tai suositeltavia materiaalityyppejä verkko-opintojaksolle. Ylipäätään kannattaa suosia Abitissa olevia ohjelmistoja.
(Moodlessa Lohkot löytyvät vasemman harmaan palkin alimmaisena - Lisää lohko)
Kielten kurssille sopivia sisältötyyppejä
- Linkit Spotify-listoihin (valitse Moodlessa vasemman palkin alareunasta Lisää lohko --> Tekstilohko, lisää siihen linkki listaan, näkyy koko ajan Moodle-näkymän oikeassa reunassa)
- RSS-syötteet eri kielisille sivuille (Lisää RSS-syötteet -lohko ja sinne RSS-syötteitä)
- Hyödynnä kuvia ja karttoja eri maista ja rakenna tehtävä kuvan tai kartan ympärille (esim. pyydä opastamaan vieraalla kielellä kartan perusteella paikasta A paikkaan B)
- Palautukset ja opettajan palautteet äänitiedostoina (esim. PoodLL-työkalu tai editorin alimmalla rivillä mikrofonin kuva, Vocaroo-sovellus)
Taito- ja taideaineet
- Kuvien ja videoiden käyttö sekä materiaaleissa että palautuksissa (esim. teosten/suorituksen dokumentoinnissa)
Matemaattiset aineet
- Matematiikassa hyödynnä Geogebraa ja LibreOfficen Calc-ohjelmaa
- Kemiassa kätevä apu on MarvinSketch-ohjelma (Abitti-videot)
- Fysiikassa TI-Nspire CAS ja erityisesti sen piirto-ominaisuudet tarjoavat mahdollisuuksia verkkotehtäviin (tai teorian havainnollistamiseen)